Mått och vägning

Jag tänkte berätta lite varför jag tänker väga mig och ta mått. Den enkla anledningen är att jag vill ha koll på om jag går ner i vikt när jag äter såhär, så jag inte hamnar på en slags "platå". Platå menas med att jag stannar på den vikt jag är, inget händer, går varken upp eller ner. Då måste jag lägga om kosten mer och börja dra ner ännu mer på kolhydraterna. Och mått tar jag för det är kul och ta för att se om det händer något på själva kroppen. Man blir ju mer glad om man har tappat 6cm i midjan än om man har gått ner 3kg, eller har jag fel? Hur gör ni? Väger ni er eller tar mått eller både och?

Jag har alltid kämpat med min vikt, i hela mitt liv. Ända sen jag var liten har jag varit "överviktigt". Har aldrig vägt som mina kompisar osv, jag har alltid varit den tjockaste. Jag minns mest av tiden när jag gick i 4-5an. Redan då var det snack i klassen om vem som var tjockast eller inte kunde ha jeans på sig. Själv fick man handla på vuxenavdelningen i 12-13års ålder. Minns hur jag tyckte det var så jävla pinsamt och jag vågade inte säga det till någon utav mina kompisar. När jag var 12/13år hade jag storlek 42-44 om jag inte minns fel och vägde runt 80kg. Men åren gick och när jag var 14år så vägade jag runt 70kg och det är den "smalaste" perioden i mitt liv.  Det var helt okej tycker jag! Jag var inte tjock men lite halv mullig. Men nu har det som sagt hänt saker och jag väger 78,2kg i dags läge. Och nu vill jag ner till 60-65kg beroende på när jag är nöjd!

Nu är det äntligen helg och det ska bli spännade och se om jag lyckas hålla mig borta från godiset och alla andra kolhydratsbomber. Det är första veckan för mig sen uppehållet så det kommer bli extra svårt. Ha en bra helg allihopa!

/Rebecka

Kommentarer
Postat av: sofia

jag hejar på dig :))

2008-11-07 @ 19:19:59
URL: http://skollenhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0