"Kvällsmat"

Börjar få lite kommentarer nu och det är verkligen skit kul! Bästa jag vet. Igår fick jag kommentarer om att jag ska skriva lite mer tips på mat som man kan äta för nybörjare. Så tänkte slänga in lite tips då och då. Jag är ingen expert direkt för det är som sagt min mamma som lagar all man än så länge. Men ibland händer det att jag själv kommer på en bra idé på vad man kan slänga ihop och äta. 

Min senaste ide är väldigt enkelt och jättegott, tycker jag! Brukar göra den som "kvällsmat", typ vid 20.00-21.00 tiden, om jag åt en tidig middag. Jag är oftast sugen på något gott på kvällarna så i stället för att gå och sukta efter något så brukar jag slänga ihop frukt och grädde!

Jag vispar först så mycket grädde som jag vill ha, jag brukar ungefär ta 1dl. Sen skär jag ner bananer och tar i bär. Man kan ju välja själv om man vill ha i banan eller bär eller både och. Banan är det mer kolhydrater i, men det är godare att blanda i bananen med grädden än bären. Så blandar jag ihop allt i en stor röra. Efter det har jag faktiskt på kanel! Det ger en godare smak, tycker jag. Kanske låter konstigt att ha kanel på det här men jag rekommenderar er verkligen att testa det. Och för mig är det här ungefär som "glass".

Ikväll är det middag hos mormor och jag måste så över den godaste efterätten jag vet - Hjortonsylt med glass.....

/Rebecka

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Kul att du är med och tävlar hos mig :D

2008-11-08 @ 14:39:44
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Wysteriia

Jo jag har använt mary kay tidigare. men sen fick jag höra att dom använder mineraloljor i sina produkter. Är det sant så vill jag inte använda mary kay :P har frågat en tjej som jobbar för mary kay om det stämmer. får se vad hon säger.

2008-11-09 @ 14:38:45
URL: http://Wysteriiasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0