Förlåt

Förlåt ännu en gång för att det blir dåligt med inlägg. Men tyvärr har man ett liv också... Just nu är det både skola och körkort som man ska hänga med i. Men på torsdag så har jag mitt teroiprov, så efter det så blir det kanske 1 inlägg per dag igen! 

Hur som helst så går det INTE bra för mig. Jag har inte följt LCHF kosten på en hel vecka.. Det är så grymt dåligt gjort av mig. Anledningen till varför jag inte har ätit enligt LCHF är för att jag är stressad och orkar inte lägga ner tid och energi på att hålla på och trixa med nötter eller frukt som mellanmål/lunch. Jag har inte haft möjlighet att fixa lunch vissa dagar pga diverse saker. Och har då istället tagit med mig mackor och något att dricka till det, som lösning på problemet. Efter det har jag bara fortsatt att äta som vanligt, mackor, potatis, pasta,ris, godis osv. 

Jag tycker att det är svårt att få ihop det här med maten när man är ung, stressad, håller på med massa saker sammtidigt. Det krävs så mycket energi och tid att äta den här kosten. Jag kan tänka mig sen när jag blir äldre och kan bestämma själv vad jag ska köpa hem för varor till mitt hem, att det blir lättare. För nu när man har syskon och föräldrar som INTE äter enligt LCHF så blir det jätte jobbigt och se när de får äta sina ostmackor på morgonen eller sitt lördagsgodis på lördagar. När man bor själv sen så kan man verkligen bestämma själv att hur mycket fett man kan köpa hem eller kött osv. 

Jag ska verkligen försöka ta tag i det här igen. Jag har ju lovat mig själv att nå min målvikt. Och så som jag håller på nu är oacceptabelt. Nej jag skulle minsan ha haft en "Anna Skipper" runt mig hela tiden som säger åt mig och stöttar mig. Jag säger inte att jag inte har stöd, för det har jag. Men man hade velat att någon kommer och säger "Aja baja" åt en när man gör fel. Ja ni förstår vad jag menar. Jag ska i alla fall skärpa mig nu så får vi se hur det går..

/Rebecka

Kommentarer
Postat av: Rocketqueen

Som du säger har du ju en anledning till att inte kunnat följa kosten till 100%, så varför vara så hård mot dig själv? :)

2009-01-13 @ 11:54:07
URL: http://rocketqueens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0