En vecka

Nu har det gått ca en vecka sen jag började om med min LCHF kost. Hitills har det gått ganska bra tycker jag. Visst jag har fuskat två gånger, lika bra att erkänna.. "Råkade" äta fyra coccosbollar som låg framför ögonen på mig och igår åt jag två mackor för jag hade ingen matlust och hade inte ätit på hela dagen. Det där med att fuska måste egentligen inte vara en big deal. Det var ju dumt att  jag käkade 4 coccosbollar för då får man tillbaka sockersuget, och då får jag skylla mig själv. Men händer det en gång och jag gör aldrig om det så är det okej! De två mackorna jag åt igår gör aboslut ingenting. För jag hade knappast ätit 20g kolhydrater den dagen. "Sparar" man sina 20g kolhydrater så kan du ta en macka på slutet av dagen. Så de mackorna gjorde ingen större skada, tror jag... Aja, gjort är gjort. Jag ångrar mig inte och det kommer bli bra tillslut ändå.

När jag ändå är på erkännarvägen så kan jag erkänna att jag har smygvägt mig också. Fick lov.. Måste ju se om något händer? Och vet ni vad? Har gått ner 2,2kg hitills. Så himla underbart. Men nu ska jag inte väga mig något mer förens min riktiga vägnings dag - måndag.

Så ja, vad kan man dra för slutsas av det här? LCHF är en solklar vinnare bland viktnedgångs metoder enligt mig. Så enklet och lätt plus att man slipper träna...

/Rebecka

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Åh äter du enligt LCHF? Jag har tänkt testa det fullt ut flera gånger men har verkligen inte kommit mig för det :P Jag vill ju inte direkt gå ner i vikt, hade gärna tappat typ 3 kg dock :P

2008-11-11 @ 19:51:54
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Wysteriia

Kan du inte blogga om lite vad du äter o så om dagarna? Recept o så? :)

2008-11-13 @ 23:35:43
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: en annan rebecka

Jag brukar byta ut potatis, pasta och dylikt mot olika grönsaker. Frågan är ju bara om det är mer kolhydrater i vissa grönsaker än andra? Tidigare skrev du att majs inte är särskilt bra. Hur ligger det till med broccoli, blomkål och morötter till exempel? F.ö tycker jag att din blogg är kalas! Lycka till med din målvikt :)

2008-11-14 @ 22:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0